کد خبر : 38452
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
50 views بازدید

دلمان به حال روابط عمومی شرکت فرودگاه ها می سوزد جناب امیر مکری

دلمان به حال روابط عمومی شرکت فرودگاه ها می سوزد جناب امیر مکری

روابط عمومی را می توان بعنوان حلقه رابط بین سازمان، افکار عمومی ، رسانه ها و سایر ذی نفعان و ذی مدخلان دانست. روابط عمومی مصادره شده و منفعل، نه تنها در میان و بلند مدت، نمی تواند پاسخگو به وظیفه مندی ها و انتظارات باشد، بلکه بنوعی زمینه تقابل ذی نفعان با سازمان را فراهم خواهد ساخت. دلمان برای روابط عمومی شرکت تحت مدیریت شما می سوزد جناب امیر مکری عزیز، چون …. .

چند سالی است که بنا به اتفاق یا ماموریت ، با حوزه هوانوردی کشور آشنا شده و توفیق همکاری با صاحب نظران ،کارشناسان و مدیران صاحب سبک و صلاحیت در این حوزه را پیدا کرده ایم. شعارمان توسعه گرایی ، امانت داری و بی طرفی بوده ، با رویکردی پژوهش محور ، شبکه ای و بشکلی بی صدا و بدور از هیاهو ، آغاز بکار کردیم و بهره گیری حداکثری از مهندسی اطلاعات و هوش مصنوعی را ابزار کار ، قرار دادیم. به تائید دوست و دشمن، تا اینجای کار سالم بودیم و تا جای ممکن، بشکل حرفه ای خدمات رسانی کرده ایم.با موافق و مخالف، ارتباط برقرار کردیم و با رعایت ادب و اثبات حس خیرخواهانه خود برای صنعت ، اعتماد سازی کردیم و سرمایه اجتماعی خود در رسانه را تقویت نمودیم. تا اینکه …….. .

تا اینکه بنا بر ضرورت کار ، سروکارمان به روابط عمومی شرکت فرودگاه ها افتاد. نتیجه بسیار جالب بود. قوطی درب بسته ای که بجای پاسخگویی ، از رسانه و مطالبه گری های آن فراری بوده و بشکلی ناشیانه و غیر حرفه ای، قصد جهت دهی رسانه در کانال های ناکارآمد بروکراتیک را داشت. روابط عمومی که بجای روابط عمومی شرکت،بنوعی بلندگوی مدیرعامل سابق بود. غلو ، تبلیغات ، شو، بت سازی از عملکرد خوب و بد مدیرعامل سابق، عدم پاسخگویی به مطالبات بیرونی ، کم توجهی به مطالبات رسانه ای ، کم توجهی به تماس های تلفنی برقرار شده ، کم توجهی به پیشنهادات اصلاحی ، کم توجهی به روشنگری ها و ده ها و صدها ، خصوصیت غیر حرفه ای دیگر، از مشخصه های قابل اثبات این روابط عمومی است. حداقل با ما این گونه بودند و ما بدین شکل ، روابط عمومی شرکت فرودگاه ها را تجربه کرده ایم.

– می خواهید از پیدا و پنهان افتخارات شاخص ، انتخاب گردیدن ها و برتر شدن های روابط عمومی شرکت فرودگاه ها صحبت کنیم؟

– آیا علت تبریک های مدیران برخی از فرودگاه ها به روابط عمومی محترم شرکت و رسانه ای شدن آنها در سایت معظم شرکت فرودگاه ها را می دانید؟

– بنظر شما مجازات توهین به پرچم چیست؟ چند مورد مصداق توهین به پرچم در سایت های فرودگاه های کشور می خواهید که با سند و مدرک به شما ارایه شود؟ روابط عمومی محترم کجا تشریف دارند؟

– چند فرودگاه را مثال بزنیم که برای چندین بار تماس گرفتیم و درخواست اصلاح پرچم را داده ایم؟

– چند گزارش و خبر رسانه ای را مثال بزنیم که مورد بی توجهی و بی تفاوتی روابط عمومی قرار گرفته است؟( آیا فکر می کنید که رسانه کار خودش را بلد نیست و نمی داند که به راحتی می تواند زمین بازی را با بهره برداری حداکثری از ظرفیت های قانونی به سمت حوزه حقوقی گرایش دهد؟ می دانیم جناب امیر مکری، اما بنا بر ملاحظاتی چند، تحفظ پیشه کرده ایم)

–  خواسته های بیان شده توسط شما در مصاحبه اخیرتان در خصوص شاخص های یک روابط عمومی خوب را ، تا چه حد در روابط عمومی فعلی شرکت فرودگاه ها می بینید؟ علت چیست؟

– ….. .

جای پرسنل زحمت کش روابط عمومی در این نقد کجاست ؟

بتدریج و بر اساس نیاز کاری، با برخی از پرسنل و مدیران روابط عمومی فرودگاه های مختلف کشور و همچنین برخی از کارشناسان روابط عمومی دفتر مرکزی(شرکت)، ارتباط برقرار کردیم. در یک قضاوت کلی(حداقل از دیدگاه ما)، افراد خوبی بودند. کارکنانی نسبتا فعال و با انگیزه ، که متاسفانه بنظر می رسد که اجازه فعالیت مستقل را ندارند. بر این قاعده، نقد ما به هیچ وجه متوجه این عزیزان نبوده و حتی تکریم کننده آنان می باشیم.

 

دلمان برای روابط عمومی شرکت فرودگاه ها می سوزد:

داستان عملکرد روابط عمومی شرکت فرودگاه ها بی شباهت به داستان روزنامه ایران نیست. در دولت قبل مجبور به تمجید و تعریف از رئیس جمهوری قبلی بود و در این دوره، موظف به نقد. شاید بروز این فعل از روزنامه ایران ، امر چندان غیر طبیعی نباشد، اما از روابط عمومی یک شرکت تخصصی، مسلما امری نکوهیده و غیرقابل پذیرش خواهد بود.

این آسیب ، زمانی بروز و ظهور می باید که روابط عمومی ، تبدیل به روابط خصوصی و بلندگوی انعکاس صدا شده و استقلال عمل خود را از دست بدهد. زمانی بروز و ظهور می کند که، فعالیت های راهبردی و راهبرد فعالیتی ، کنار گذاشته شود و سلیقه و منافع ، جای حرفه ای گرایی را بگیرد. زمانی خود را نشان می دهد که ، رسانه تخصصی و افکار عمومی مطالبه گر ، نداشته باشیم یا به عمد نادیده بگیریم. زمانی بروز و ظهور می کند که …… .

دلمان برای روابط عمومی شرکت فرودگاه ها می سوزد جناب امیر مکری، همچنین مثل شما معتقد به تغییر ساختار و مدیریت این مجموعه هستیم. لطفا تا دیر نشده ، اقدام نمائید.

اختصاصی سایت ایرلاین پرس


منبع :: دلمان به حال روابط عمومی شرکت فرودگاه ها می سوزد جناب امیر مکری



ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار استان البرز پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال

آرشیو
تابناك وب